Salathe wall

Fri, 03/09/2012 - 07:34 - Bas vd Smeede

Over 10 weken staat onze trip naar Yosemite gepland met als hoofddoel natuurlijk El Capitan. Afhankelijk van de andere klimmers in de wand gaan we denk ik Salathe wall proberen. Deze volgt samen met de Nose de meest natuurlijke lijn, waardoor we delen kunnen vrijklimmen. Salathe wall staat berucht om zijn off-with en schoorsteen lengtes en daarom heb ik van de week een Camelot nr. 6 gekocht. Qua formaat is deze ongeveer net zo groot als je hoofd! Deze route heeft ook een paar zeer mooie bivak spots, zodat we geen port-a-ledge hoeven mee te zeulen. Eén van deze spots is de El cap spire, zeker het mooiste plekje in de wand.   El cap spire     De komende weken zulen we lekker veel gaan trainen, zodat het in ieder geval niet aan onze fitheid zal liggen. Twee a drie keer in de klimhal lange overhang routes klimmen, één keer lees meer

Terug van weg geweest

Tue, 08/16/2011 - 13:08 - vincent

Gister weer voor het eerst in de klimhal geklommen, was wel weer ff wennen al die gekleurde greepjes. Ook nog even een nieuwe lens gekocht voor mijn spiegel reflex camera. Ik miste deze trip soms wel een beetje een groothoek lens dus die heb ik nu toch maar gekocht. Ik heb nu al zin om hem uit te proberen met klimmen. Gelukkig staat er binnen kort al een klimweekeind in de planning. lees meer

Winter, jihaaaa !!

Mon, 11/29/2010 - 20:11 - Bas vd Smeede

Met deze kou krijg ik weer helemaal zin om te ijsklimmen! Mijn bijlen liggen al klaar op de eettafel... Omdat de buitenwand van onze klimhal volgend seizoen wordt vernieuwd, mochten we in de overhang drytool routes bouwen. Een betere voorbereiding op het winterseizoen kunnen we ons natuurlijk niet wensen, dus zijn we gisteren druk aan het bouwen geslagen. We hebben nu al een route op houten blokjes gebouwd en een wat moeilijkere op klimgrepen. Doordat de overhang 12 meter hoog is kunnen we goed weerstand trainen. Vrijdag organiseerd de NKBV een ijsklimwedstrijd in Bodegraven op echt ijs!! Ik heb nooit zo een behoefde om in wedstrijd verband te klimmen, maar hier moet ik toch wel bij zijn. Ben benieuwd wat de ijsmeester kan creeeren! Vincent in onze trainingswand (en in de vrieskou!!) lees meer

Boulder en sportklim competitie

Mon, 03/29/2010 - 14:58 - vincent

Bron foto: www.nkbv.nl (ik klim hier in de tweede kwalificatie route "rechts") Ik heb besloten dit seizoen mee te doen met de Senioren boulder en klim competitie. De afgelopen twee weken waren de eerste wedstrijden. Twee weken geleden was de eerste boulder wedstrijd, deze vond plaats in Steep Part Den Haag. Ik ben bij deze wedstrijd als 18 de geëindigd, ik klom 2 zevens en 4 zes plussen (de beste 6 boulders telden mee). Afgelopen weekeinde was de eerste lead wedstrijd, deze vond plaats in klimhal Utrecht. Deze hal is met 11 meter niet erg hoog maar de routes zijn heel heftig en overhangend. Ik moest twee routes klimmen tijdens de kwalificatie, de eerste route die ik moest klimmen was ongeveer 7b, bij deze route kwam ik tot halverwege. De tweede route was een makkelijke 7a, bij deze route kwam ik tot driekwart. Vooral het gebrek aan ervaring met wedstrijd klimmen brak lees meer

Zomaar...

Sat, 03/20/2010 - 13:31 - Bas vd Smeede

Het is een beetje stil op mijn blog de laatste tijd. Het is gelukkig niet zo dat ik weining klim en daardoor te weining te bloggen hebt, maar heb gewoon wat te weinig tijd. Nog slechts 6 weken en we vertrekken richting de Himalaya. Ik train m dus helemaal suf en op de niet trainingsdagen ben ik druk met organiseren van de expeditie. Vorig weekend ben ik weer voor t eerst naar de rotsen gegaan. Het is tot zondag middag 5 uur gelukkig droog gebleven en hebben veel meters kunnen maken. Zaterdag in Beez geweest. Eind van de dag een leuke 6c getopt, genaamd Flipflopflex (of flapflopflix . Deze route gaat door de grote overhang links op Liederkerke en heeft lekker grote grepen, waardoor het veel op een klimhalroute lijkt. 's Avonds spaggetti in de Chamonix gegeten. We hadden spullen ingekocht om lekker zelf pannenkoeken te bakken, maar ik was zo slim om een gasblikje met ee lees meer

Klimmen op klossen...

Sun, 12/06/2009 - 07:10 - Bas vd Smeede

Om de pepernoten van de afgelopen dagen er weer af te trainen, brachten we vandaag de dag door in de klimhal. Nog twee weken voordat we weer naar de Alpen afreizen, dus klommen we vandaag met rugzak en D-schoenen. Voorral de zware klossen was weer even wennen. De eerste route was gelijk verzuren (in een 5a!), maar eind van de dag was de feeling weer teug en werd er zelfs 6B+ geklommen... Foto: Jorg in de grote overhang lees meer

Gobi's

Wed, 10/14/2009 - 18:25 - vincent

De verwondingen die je oploopt door het Crack klimmen (schaafwonden) worden Gobi's genoemd. De eerste avond in Salt Lake sliepen we in de klimhal en daar besloot ik dat het toch echt wel de bedoeling was om een overhangende hand crack te proberen. Natuurlijk te lui om mijn handen in te tapen en dat resulteerde meteen in een aantal mooie schaaf wonden. De laatste dag in de Creek maakte Sonnie Trotter er een foto van: Hier loop ik de eerste gobi op in Momentum (klimhal) (foto door Sonnie) lees meer

Net terug uit de Creek

Fri, 10/09/2009 - 01:23 - vincent

We zijn net terug uit de Indian creek. Iedereen is van top tot teen oranje dus de douche hier in de klimhal is echt geweldig. We hebben goed weer gehad en we hebben heel veel kunnen klimmen. Hopelijk blijft het weer hier in Salt lake ook goed en kunnen we nog wat mooie routes toppen. lees meer

Sharma

Sun, 10/04/2009 - 07:19 - Bas vd Smeede

Gisteren was Chris Sharma in Eindhoven en natuurlijk was ik hierbij. Al is Monk anderhalf uur rijden voor mij, is het toch elke keer leuk om hier te boulderen. Sharma is op dit moment zeker de bruutste sportklimmer. Hij woont momenteel in Spanje en opend hier de ene 9e graads route na de andere. Zijn lezing begon hij met zijn jeugd en liet onder meer zien dat hij op zijn 15e al een 8c+ klom ??? Daarna natuurlijk zijn belangrijkste projekten zoals Dreamcatcher, jumbo love en deepwatersolo-ing. Voorafgaand aan de lezing beetje zelf geboulderd, maar dit ging een beetje beroerd. Nu Saskia in Utah zit ga ik een beetje te vaak naar de klimhal. Dinsdag, donderdag, vrijdag en nu zaterdag in Monk. Mijn armen vonden dit een slecht idee en besloten gisteren er mee te kappen. Wel gewoon eigenwijs doorgeklommen natuurlijk , maar wel wat lager niveau. Lekker beetje 6a/b max gebou lees meer

De tassen zijn aangekomen

Fri, 10/02/2009 - 16:05 - vincent

Mijn tas is gister middag aangekomen en de tas van Saskia is net aangekomen. We staan nu op het punt van vertrekken richting India Creek. Het is ongeveer 5 uur reizen dus vandaag zal er niet heel erg veel geklommen worden. Gisteravond hebben we hier in de klimhal geklommen en het crack klimmen ging echt lekker dus dat geeft in iedergeval hoop voor de rest van de week. lees meer